onsdag 28 april 2010

Årsdag, tre år sedan Johan + Erin = v

Usch... Nåja, idag är absolut sista hemmadagen. Jag lovar! Jag måste arbeta med mitt tyska föredrag, jag borde egentligen ha träffat Eva och talat över det idag. Men jag tror nog att vi får ihop det även om vi inte kunnat sammarbeta så mycket. Ska endo [hur farao får man för sig att skriva "endo"??!] redovisa det för Påfågeln imorgon, så jag tar nog itu med det när jag kan arbeta i lugn och ro.

Eva-Jo och Dienert är här idag och ska fotografera. Mamm skickade iväg mig då jag började kommunicera lite för mycket. ^^ Jag är lite översocial... Men bara med vuxna människor och andra jag känner, egentligen drar jag mig lite för att aktivt försöka få kontakt med ungdomar i min egen ålder +- om de inte är vänner med mina vänner på något sätt.

Jag är nog lite feg antar jag.

Ajy var här igår [ska börja kalla Moíro för Ajy nu]. Jag tog igen några timmars sömn jag förlorat och sov från 15-18. Hon var in en sväng och tittade på mig, sedan skrev hon en lapp: "hei jag var her hos dei //Moíro/Ajy <3" och lämnade den på skrivbordet. Sedan betraktade hon mig senare på kvällen då jag fick för mig att rengöra speglarna på toaletterna.

Jag ska fråga Dienert om han skulle kunna skicka bilderna han tar till min mail så att jag skulle kunna visa er vilket fashionabelt hus vi fått. =D Ifs kanske ni får se det så småningom när ni kommer på besök, men något säger mig att jag har läsare som inte kommer att komma på besök. ^^ Så jag gör det väl mest för er och för de som inte kommer hit så ofta, eller inte varit här på länge... =P

Just nu tänker jag försöka samla det viktigaste om Mecklenburg-Vorpommerns historia och om dess politik och översätta det till tyska... -.- Det är inte speciellt lockande att försöka sammanfatta historian i ett stycke på kanske fem-sex rader. Kika bara på den här länken, så förstår ni. =P

Nu ska jag försöka iaf. ^^
Ciou~

2 kommentarer:

  1. Svar: haha njääeee, tror inte jag skulle vara så bra på det xD Jag = smidig som ett kylskåp typ xD

    SvaraRadera
  2. Svar: haha, jo men jag är ovig xD

    SvaraRadera