fredag 8 oktober 2010

Om du saknar mobil

Besvär i vardagen utan mobil...
 
Man vet inte var ens vänner håller hus.
Man kan inte göra ändringar i tidsscheman.
Man kan inte meddela vänner om var man är.
Man kan inte meddela sin syster om att det hon ville ha på Emmaus var borta.
Man kan inte fara hem med grav mensvärk.
Man kan inte messa någon vän och fråga om han/hon kan komma och hålla en sällskap.
Man kan inte meddela sina vänner att man inte planerat någon fika.
Man kan inte ringa om man missar bussen man ska fara med.
Man kan inte ringa och fråga om ens mor kommer ihåg att man kommer hem med 17.05 bussen.

Ja, det är jobbigt utan mobil...

Dubbeltimme svenska kvar, sedan helg. Om inte Tååfe sitter och väntar på mig vid borden klockan 15.30 så får han skylla sig själv och slippa komma med ut i skogen... -.- Själv tänker jag ta [som sagt] 17.05 bussen. Före det ska jag ligga i fosterställning någonstans och lida.

Jag vill verkligen ha glass... Är så sugen att jag nästan slår knut på mig själv.

Aj... Förutom smärtan har dagen varit rätt bra. Tog klassfoto, gick och åt lunch med Comm. Shrimp och Hanna, gick en sväng på stan och sedan pratade hormonellt.

Nu ska jag gå och lida de sista 45 minutrarna innan lektionen börjar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar