tisdag 14 september 2010

Tax free, etiskt problem?

Här sitter man i datasalen och försöker komma underfund med vilka etiska problem det kan vara med Viking Lines tax free. Vilka som är inblandade, vad för konsekvenser det kan få, varför man gör det o.s.v. Bueeh... Hur i helskotta ska man palla det här då?

Min partner är någon annanstans, jag är på samma ställe som vi var senast så jag hoppas han antar att jag är här. =P Shit... Hur ska det här fungera? Jag är helt värdelös på sådant här. Ok, de säljer billig sprit till vem som helst med åldern inne, ja, det är kanske lite fel, men hur ska man filosofera vidare på det? Nå mycket mer än så ser jag inte i det... Aah, damn it! Jag vill hem, dricka te och äta äppel... =(

Nåja, jag har en början iaf, min partner ringer iaf och intervjuar direktören så den skiten slipper jag, för inte fan är jag bra på att intervjua folk. Och speciellt inte via telefon...

Argh... hjälp mig någon...

1 kommentar:

  1. ok man kan filosofera att Ålands välfärd bygger på att svenskar och finnar älskar att köpa billig sprit på färjorna. Utan tax-free spriten skulle båtturisterna vara mycket, mycket, mycket färre. Den billiga spriten leder också till överkonsumtion både ombord på båtarna och i land, vilket leder till mer misbruk, misshandel, våldtäkter, olyckliga barn osv osv.

    Å andra sidan kan man tänka att varje människa har ett fritt val, att det är inte rederiernas fel att somliga inte klarar av att hantera alkohol och missbrukar. Varje människa har ansvar över sitt eget liv, det kan man inte beskylla rederierna för.

    Att sånt!
    kram Mam

    SvaraRadera