torsdag 11 mars 2010

Vårvintermorgon

Jag var nog en av de första som kom till skolan imorse. =P För jag är så hardcore! Ok... nä, pappa är en obotlig tidsoptimist [och en lika stor sjusovare som jag] och jag vägrar komma upp ur sängen innan någon väcker mig så vi missade bussen.

Det var lite konstigt i sig, för klockan var 07.17 och bussen ska enligt tabellen gå 07.20. Bajs, säger man bara.

Pappa kunde ha kört ikapp bussen, men av någon orsak stod vi kvar på bankparkeringen och såg förvirrade ut innan vi kom underfund med att pappa blev tvungen att köra mig till stan eftersom vi inte hade någon aning om hur långt bussen hunnit vid det laget pappa hunnit ringa mamm och meddela situationen.

Nåja, jag kom ändå till skolan runt halv åtta...

OFTA någon annan skulle ta sig hit så tidigt, men det var ok, för det låg redan ett gyllene sken över främre parkeringen, det var ljust med löften om en solig vårvinterdag.

Så jag satt och nördade Facebook tills tyskan började. =D

Nu har jag hål fram till 11.55, tills dess tänkte jag skena till Tååfe och Eifos och äta mitt äppel som jag skulle ha ätit imorse, men av okända orsaker kunde jag inte sätta tänderna i det i bilen imorse.

Sedan måste jag läsa finska hela kvällen, för igårkväll när jag kollade mailen hade jag fått ett meddelande om att Liljan glömt informera oss om att hon tänker ha ett förhör på "adjektivens komparativ". Jag hatar finska...

Om det inte vore för att jag inte vet vilka andra kurser jag skulle välja så skulle jag ta bort finskan från schemat, den bara drar ner på mitt medeltal! >.<

Nåja, nu ska jag springa efter min kursvalsblankett!

Ciou~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar