onsdag 24 mars 2010

Sommaren är kort, men iår ska den hamna på kort =D

Buääh! Har matte snart, men har inte mattehäftet med mig! D= FAAAAAAIL!~ Vad i hel gör man då då? Jo, man klagar lite på Facebook och bloggen sedan så skriver man talet på vanliga randiga papper istället... =P

Hanna fyller 17 idag! =D Hoppade på henne och sa grattis när hon skulle och äta. ^.^ Jag kanske tar med henne på middag efter att studiestödet kommit så tar vi en liten middag och tillbringar kvällen åt äventyr. xD

Abiturienterna skriver matte idag. LYCKA TILL! =D Tååfe sitter väl där inne och dricker Battery, den virrpannan... =P Hoppas han inte för det, han borde äta en massa choklad istället och ha en termos RIKTIGT koffein!

Idag MÅSTE jag seriöst börja tänka på provperioden, åtminstone organisera pluggandet så jag hinner plugga in allt innan stressen lägger in. Men jag är så lat... =3

Dessutom far mamm till Hesa idag för att kunna skriva i lugn och ro. Hennes husbok måste vara klar snart. När hon är med barnen så brukar vi nog suga musten ur henne så hon hinner inte ägna all tid åt boken. Samtidigt tror jag att det är lättare och svårare att inspireras till att skriva en inredningsbok hemmifrån. Lättare för att det känns enklare att tänka på något och inspireras av det om man saknar det, så kanske hon får starkare bilder av huset om hon inte är hemma och svårare just för att hemma alltid känns som det bästa stället för funderingar och tankar.

Själv tänker jag börja skriva lite mera igen, min passion är på väg att komma tillbaka och ajg hoppas att den skulle kunna hålla i sig över våren. Så att jag har något att bry huvudet med tills sommaren. =3

Jag har inte så specifika planer för sommaren, vissa saker känns dock viktiga. Jag vill ha med några vänner till Kökar, helst individuellt. Och så vill jag sova i tält eller på någons stuga, för det är alltid mysigt. Och så vill jag besöka Sthlm med Moíro, kanske Jash om hon har tid och LiLLan. Så vill jag ha en trädgårdsfest hemma hos mig någon gång då man är ensam hemma. Och så vill jag i allmänhet göra något, snälla! Vad som helst! Och snälla, ni med bra kameror, ta med! Jag vill så gärna spara mina minnen, för man vet aldrig när de bara är minnen.

Ja, jag saknar sommaren... =) Och Kökar. Och att umgås med människor man älskar i flera dagar...

Ska vi ha en underbar sommar?

Ciou~

1 kommentar:

  1. tog faktiskt bara en battery och det var till frukost xP
    Klart vi ska en underbar sommar ^^

    SvaraRadera