söndag 21 februari 2010

Sången om en vän

Moí var här idag! =D It was great fun! ^^

Jag snodde hennes kamera [förstås] och tog så mycket onödiga bilder att LiLLan blev irriterad på mig... =] Men det är så jag fungerar, jag älskar kameror. ^.^

Jag ska se om Hanna har lust att ses nu någon gång i veckan, kanske far till stan imorgon då LiLLan inte är hemma. Hon far till Sthlm med Maja. Men hon fick lov av mamm att följa med mig, Jash och Moí nästa helg också. =3

Sedan lovet började har jag kännt mig så fri! Har inga krav, inga måsten, inget att komma ihåg. Förutom då jag ska försöka träffa så många vänner som möjligt. x]

Jag kom att tänka på en låt av Vladimir Vysotskij nyligen, en låt jag ofta tänker på och verkligen känner med. Ni borde checka upp Vysotskij, både humor och allvar om Sovjet på samma gång. =3

Den här låten handlar inte mest om kärlek mellan två älskade, utan mellan två vänner, så misstolka inget. Budskapet är lojal vänskap, inte trofast kärlek.

Om du tvekar nån gång om den
som vill vara din vän är vän
om du frågar dig "Vem är han -
är han falsk eller sann?"
Ta då honom till bergets brant
Gå tillsammans på klippans kant
Dela risken för bara där
vet du vem han är

Om han tvekar och vill gå ner
bara för att han trampar fel
Om han skriker och jämrar sig
går en främling med dig
Säg då inte ett ord till hån
men kör bort honom därifrån
Han är inget för stup och språng
eller för din sång

Om han bleknar men ändå går
om han tjurar men klättrar på
Om det hände sig att du föll
och du kände hans grepp det höll
Om han går med dig som till strid
Ni når toppen han står bredvid
Lita på att du hittat den
som förblir din vän

Om han går med dig som till strid
Ni når toppen han står bredvid
Lita på att du hittat den
som förblir din vän


Ciou~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar