tisdag 18 augusti 2009

Mördarvals

Skolan kommer antagligen vara lite småjobbig nu i höst också. Men jag överlever.

Engelska 4, Tyska 4, Geografi 1 och Psykologi 3. Idag slutar jag fyra, men imorgon slutar jag två, så jag far via GHS och hämtar upp LiLLan.

Jag ska ännu gå på en infotimme och ha dubbeltimme psykologi innan den här dagen är över, but I'm cool!

Såg Reidun en gång idag och leendet har inte lämnnat mig sedan dess.

Jag kommer gående längs gatan för att köpa min tyska kursbok och hon går till mötes på andra sidan gatan. Hon såg varken glad, karismatisk eller pigg ut. Jag ser mig själv i ett skyltfönster och inser att jag går med rak rygg, med ett brett leende på läpparna och med långa raka steg. Det kändes som en personlig seger.

Nu är jag lite trött däremot, dricker inte kaffe före klockan 10 på morgonen, och jag har inte varit på fika, så vi får se. Jag väntar nog på att få komma hem.

Ska behöva översätta stycke 1 i min tyskabok, hitta geografiboken, plugga igenom TY3 och så får vi antagligen i uppgift att hitta psykologiboken till nästa gång. Så arbete har jag gott om.

Men jag är just nu helt slut.

3 kommentarer:

  1. "Jag ser mig själv i ett skyltfönster och inser att jag går med rak rygg, med ett brett leende på läpparna och med långa raka steg. Det kändes som en personlig seger." Ah, så ska det vara! Hämndens ljuva sötma!! Det går inte att beskriva den.

    SvaraRadera
  2. Tack Noémi! =D
    Det ÄR inte bra att gotta sig åt andra, men skadeglädje är något man MÅSTE få unna sig nu och då =)

    SvaraRadera
  3. Love you, vackra, starka, modiga
    kram mam

    SvaraRadera