onsdag 12 augusti 2009

Gemüse und Gefühle [again]

Fortsätter pluggandet i den här takten kommer jag inte klara tenten!

Fy, vad jag är besviken på mig själv!

Jag klarar ALDRIG av NÅGONTING! Jag klarar ALDRIG av att göra NÅGONTING jag MÅSTE göra!

Jag är arg och besviken och börjar bli stressad och orolig... Jag har inte alla anteckningar jag behöver, jag har inte ens läst in alla orden ordentligt och jag överdriver...

Varför kan jag inte slappna av...? Kan jag inte bara tänka att: "Jag läser orden nu i lugn och ro, grammatiken kommer med styckena och jag kan säkert be om hjälp så snart skolan börjat och mamm lovade att hjälpa mig."

Men så fort jag sätter mig ner med boken så blir jag disträ och KAN... INTE... KONCENTRERA... MIG! Sedan känner jag mig fail och sitter och tvingar i mig orden, mitt huvud börjar koka och så slänger jag iväg boken och lägger mig på sängen och läser Phonphucker istället.

Vad ska jag göra? [Ingen kan ge mig ett tillfredsställande svar, men jag tror jag menar det som en retorisk fråga.]

Jag kommer tycka om att få rutiner när skolan börjar, men jag vet inte om jag kan klara TY3 utan att gå om kursen.

Jag kanske borde fråga Eva om hjälp... Men jag vet inte om hon har det i såpass färskt minne att... ja, att hon orkar banka in det i skallen på mig.

Nåja, jag har iaf lärt mig en sak från mamm: "Det löser sig, gumman. Det löser sig."

Och det gör det! Believe it or not.
Ciou!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där. ^^' By now borde jag ha läst alla fem religionsböckerna. Jag jobbar fortfarande med bok ett, för att jag har varit så LAT hela sommaren och inte tagit mig i kragen! ^^' Samma gäller engelskan. Usch. :P Men nåja, borde nog klara av att läsa de där fem böckerna och lära mig dem i stora drag till 23:e september, bara jag jobbar. xD
    Lycka till med tyskapluggandet. ;) Du ska se att det ordnar sig på ett eller annat sätt gumman. ^^ <3

    SvaraRadera
  2. Haha, detdär känner jag också igen.... var likadan när jag sku läsa på religionen XD

    SvaraRadera