måndag 23 februari 2009

"Förlåt"

Flicka lilla, hör upp, lyssna på
Vad tjänar det till att du gråter var natt?
Lilla vän, säg mig varför då?
Hör du inte deras grova skratt?

Se, ögonen på väggarna blundar ändå
Trots att var dröm du har slutar i gråt
Har du glömt bort vart du ville gå?
Dit kommer man int' för att man säger förlåt

Res dig upp, på egna ben
Varje resa har börjat med ett enda steg
Höj din blick, möt framtiden
Du kommer alltid ångra de gånger du teg


Flicka lilla, ta lärdom av mig
Du lever inte för att tjäna nån' an
Lilla vän, ta det till dig
Att du böjer dig gör inte drömmen sann

Se dem i ögonen, vänd dem din rygg
Fortsätt gå mot det du bestämt är ditt mål
Att leva betyder inte att du är trygg
Livet kommer än att pröva vad du tål

Res dig upp, på egna ben
Varje resa har börjat med ett enda steg
Höj din blick, möt framtiden
Du kommer alltid ångra de gånger du teg


Nej, jag vet inte varför jag fick lust att skriva den här låten. Den bara kom till mig. Det var takten som kom och sedan melodin, sedan orden.

I mitt huvud låter det som något Dia Psalma skulle ha kunnat skriva.

Blah...

1 kommentar: