måndag 16 februari 2009

Counting Bodies Like Sheep To The Rhythm Of The War Drums

Jag har en känsla av att jag råkat bli på ett rätt sadistiskt humör just nu när jag är lite sjuk. Har nyst, hostat och snörvlat konstant nu i två dagar.

Helt plötsligt ikväll då jag satte mig vid datorn så upptäckte jag att jag började leta upp så otroligt sadistisk och mordisk musik och riktigt njöt ända ut i fingertopparna av den.

Det var som om hela kroppen följde med helt plötsligt och jag kände hur jag blev alldeles lycklig i själen av att figurera ut fruktansvärda scener till låtarna. Hittade dessutom en ny låt som jag blev rätt förtjust i.

Heh, säger jag vad den heter hajar ni vad för slags humör jag är på och hur sabla ont min näsa gör just nu!

A Perfect Circle - Counting Bodies Like Sheep To The Rhythm Of The War Drums

"Don't fret precious I'm here, step away from the window
Go back to sleep
Safe from pain and truth and choice and other poison devils,
See, they don't give a fuck about you, like I do"


Jupp, jag har lust att rycka vingarna av små sprattlande flugor och skrika vänner upp i ansiktet ifall de stör mig. Jag vet inte varför... Jag är bara så otroligt frustrerad och arg på mig själv och på alla människor som finns...

Ok, jag bryr mig om alla mina vänner och alla i min familj, men grejen är den att jag HATAR att ens GÖRA det. Jag vill skrika: "LÅT MIG HATA MINA EGNA PROBLEM! FÅ MIG INTE ATT VILJA TRÖSTA DIG! JAG VILL INTE ATT DINA PROBLEM SKA BLI MINA!".

Min insida är alldeles uppochner.

Egentligen så vill jag inte skrika sådär heller. Det handlar inte om att jag tvingar mig till att stötta mina vänner. För det är det jag vill göra. Alla dagar. Men just nu, just i detta nu, vill jag helst känna att jag inte behöver oroa mig för någon annan än mig själv.

En annan mysig låt är Ayreon - Loser

"I came here to watch you bleed, oh how I love to gloat
If you had any balls at all, you'd catch me by the throat!"


Jag vet inte vem texten syftar på. Kanske mina f.d. vänner. Jag vet inte, men sedan jag blev medveten om att de kommer till lusse så småningom så har jag gått omkring och verkligen HATAT dem. Jag vill inte se dem, jag vill inte höra om dem, jag vill inte sakna dem, minnas dem, eller tycka om dem.

Inte så svårt längre.

LOOSERS!

Nå, jag har ju iaf en vecka ledigt nu. Och imorgon ska jag och Alva till Eifos och se vad vi kan hitta på för strunt. [Spela Kejsarens Nya Stil? Den där smilande kuben på en av banorna i labbet skrämmer skiten ur mig med sitt psykopatleende!]

Ja, jag är förkyld och borde sova just nu egentligen, men vad gör man?!

Alltså seriöst! Jag är mer grönsak än någonsin!

"I'll be the one to protect you from your enemies and all your demons
I'll be the one to protect you from a will to survive and a voice of reason
I'll be the one to protect you from your enemies and your choices son
Thery're one in the same, I must isolate you ...
Isolate and save you from yourself ..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar