söndag 17 januari 2010

"När Tååfe är arg får igelkottarna slaganfall" - Gammalt Ålandsordspråk

Jag är här och jag lyssnar!!

Jag får reda på allt imorgon antar jag, men jag vill ändå skriva det, för då känns det bättre.

Tååfe är läskig när han bara är irriterad... När han är arg ska man tassa på tå.

Gratulerar ditt mähä! Du är otrolig, gör du det här med flit eller är du bara byggd för att dra i Tååfes alla ändor tills han spricker?

Hur det än ligger till så tycker jag inte om när Tååfe blir arg, för det blir han mest bara när folk behandlar honom eller andra människor orätt och då är det något som inte står rätt till.

Hmpf... Kan du inte ta ut din ilska över någon som förtjänar det? Eller kanske inte över någon? Med tanke på att situationen du är i skapats som Tååfe sagt, ironiskt nog av ingen annan än dig själv.

Skit också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar