lördag 19 september 2009

Teenage Dirtbag

Jaa, om ett år fyller man 18... Senast igårkväll frågade mamm och papp om jag kände mig mogen nog att bli myndig.
"Nääääej!" sa jag och skrattade lite åt idéen.
Men mamm och papp var av annan mening.

Tydligen har jag mognat under bara det här senaste året. Det värmde om hjärtat att veta att de tyckte att de redan för ett bra tag sedan, börjat se mig som på samma våglängd som dem. De kan konversera med mig, de kan tala med mig om seriösa saker, de litar på mig... Allt det där gör att jag återigen känner mig vuxnare.

Men gå inte och tro att jag börjar räta på mig, skaffar deltidsjobb, börjar städa rummet, gå med i organisationer, slutar klä mig fashion-core/goth, slutar klä ut mig och hitta på dumheter med mina vänner och börjar skriva seriösa politiska inlägg på mig blogg!

Ännu tänker jag vara barn i några decennier till. Så ni kan vara lugna, än blir ni inte av med Erin Ida Maria Gäddnäs-Karlsson. Tvärtom tänker jag slå slag i saken och döpa om mig så fort mamm och papp tycker att de har råd, eller då jag är myndig och kan skrapa ihop till det själv!

Jupp, jag tänker bli vuxen, men ansvaret tar vi senare!



2 kommentarer:

  1. Haha, ja, det där med ansvar tar man ju helst när man är 43 eller något. ;)
    Grattis, by the way!

    SvaraRadera
  2. Jovars, fy för ansvar x) Jag är så slarvig och lat jag =P
    Alltså, nä jag fyller nog år först i oktober, men det börjar bli sådär närmare ett år tills jag fyller 18 =3 Men tack! =D<3

    SvaraRadera