måndag 7 september 2009

The Devil's Rejects

Aah, grrr! Jag blir så irriterad på alla skitungar som kommenterar "emo" i negativ mening så fort de ser någon med alternative klädstil, kajal och annan färg på håret än brunt eller normal blont.

[Med skitungar menar jag även 15-20+ åringar som inte vuxit upp från högstadiets kategoriserande]

Mamm har sagt till mig... att detta aldrig försvinner, men jag vägrar tro på att människor kan vara SÅ förbannat korkade att de inte växer ifrån att kategorisera folk efter stil, folkslag, ålder, kön, härstamning eller t.o.m. efter vilka föräldrarna är.

Jag börjar få nog av det. Få nog så inåt H*LVETE! Varför ska folk behöva fnittra och peka och hitta på min historia för sig själva när de inte känner mig? När jag inte ens bryr mig om dem? När jag för övrigt kommer från högre medelklass med högutbildade och intellektuella föräldrar, en fin barndom, en massa underbara vänner som ställer upp för mig i vått och torrt, hyffsade betyg, ett stort, fint hem, med två förhållanden av olila kaliber bakom mig och ett redigt intellekt.

Jag är ingen annan än mig själv och jag vill inte att Ni, Ni som inte känner mig, ska berätta för mig vem jag är. Jag ska kunna klä mig som jag vill, säga [nästan] vad jag vill, umgås med vem jag vill, skriva vad jag vill, vara vem jag vill utan att någon säger "emo O_O" och glor som en idiot och tror att de vet vilken stereotyp jag är.

Fy fan för er, säger jag bara! Fy fan!

Ciou~

2 kommentarer:

  1. Det blir kanske aningen bättre, med åren, fingerpekande blir mer sofistikerat, man måste bara lära sig skita i såna människor. För varje finger nån pekar mot dej, pekar tre tillbaka på honom eller henne själv. Testa!
    Heja gumman! Slösa energi på sånt som går att göra nåt åt. Du är bäst i vilket fall som helst, tycker
    Mam

    SvaraRadera