söndag 27 september 2009

Ost&Vin och Eifos är fin [döda mig för att jag rimmar så man blir mörkrädd]

I fredags var jag på världens mysfika med en massa mysiga människor! Bl.a. en tjej i ettan, Hanna, som är storasyster till en av LiLLans musikläger vänner. Mig kände hon igen bara på nitbaskern för att hennes lillasyster sa något såhär: "Alltså, jag vet inte vad hon heter, men hon har en basker med nitar på!". Ja, jag tror jag ska börja ha den oftare. Sedan var det också FaQed, Miskus, LiLLan, Joan och Moíro. Vi hade det verkligen jättetrevligt!

Och igår var jag på Ost&Vin kväll hos Eva med Nene, Sandra och Noémi. Jag har aldrig tyckt om vin, det är bleeh, men jag fick dricka citrusläsk. Och ostar har jag varit försiktig med efter barndomsolyckor med mögelost. Men jag smakade på ostarna och tyckte nog att på kex så gick de flesta att äta. Kanske inte vitmögel osten... Den åt Noémi i stora bitar och jag var tvungen att skjuta den ifrån mig så de åtminstone hela tiden var på armlängds avstånd.

Vi började bege oss hemåt vid 10.30 tiden ungefär.

Ja, för min del blir det inte mer vitlöksost och kex på ett tag... Min mage var verkligen som en ballong! Och dessutom skulle jag sova hos Eifos och Tååfe så jag trippade i klackskor från Strandnäs till Norragatan... Aj... Pain. Nå, jag kom slutligen fram och hade en trevlig avslutning på dagen med de där två galenpannorna.

Idag var jag hos dem en stund innan moffa kom och hämtade hem mig. Papp var äntligen hemma och jag blev alldeles glad i hela mig av att se honom igen. Det känns ganska jobbigt då både mamm och papp är borta så mycket... Mamm kommer hem från bokmässan i Göteborg imorgon, vilket också kommer vara såååå skönt.

[Eifos, du är en underbar och karismatisk människa som präglat mig så mycket sedan jag lärde känna dig! Du är fantastisk precis som du är och du behöver aldrig vara någon annan än dig själv för att göra stort intryck på folk vart du än kommer! Vacker, kreativ, omtänksam, djup och allt annat jag skulle önska kunna se i mig själv en dag. Känn aldrig någon ånger för det du gör och vem du är, för du är ändå alltid samma Eifos och du duger precis som du är! <3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar