söndag 15 augusti 2010

The Golden Child

Jag har haft det på känn nu i någon vecka, sedan jag insåg att min lillebror smittar... Nu besannas farhågorna... Jag är sjuk.

Men jag kör en liten snabbuppdatering först.

Kulturnatten var mest en ursäkt för att få fara in till stan och träffa Tååfe, för mig alltså. Vi gick omkring och pratade om småsaker, men sedan fick jag nog och vi gick till gravgården där det inte finns en massa folk och pratade allvar istället. Inga tårar, inga breake-downs, men en hel del tyst svärande. Sedan träffade vi en isbjörnshund som jag blev helt kär i.

Sedan gick vi till Nabben, jag var barfota. Vi satt på stranden och pratade en stund till, sedan vadade vi ut till flotten [ja, det är såpass långgrunt att vi kunde vada ut dit med kläderna på]. Vi stod där tills Tååfe började frysa, sedan gick vi till papps lägenhet och jag har ju nyckeln nu så vi gick in. Papp, Lotta och Milton var inte där, så vi satte oss först i köket och snackade om "Nana" sedan gick vi ut på balkongen.

Resten av kvällen då de andra kommit hem ägnades åt "Mumintrollen" och bäddsoffan. Sedan låg vi och pratade om livet tills långt efter klockan 03.00 på natten. Tååfe är snäll.

Morgonen efter så märkte jag att jag kände mig matt, min hals kändes uppsvullen och jag hade en molande huvudvärk, så jag låg på sängen tills jag resonerat mig fram till att jag knappast var i skick att fara på konfirmationsfest på kvällen, men bad papp hälsa dem att jag "gärna kommit och länsat dem på kakor, men att jag inte vill smitta ner dem såhär till skolstarten".

Nåja, nu har jag varit hemma iaf. Men o'boy...

Imorse klockan 05.30 vaknade jag av att jag inte kunde andas. Jag försökte dra in luft, men den stannade i svalget och kittlade strupen så jag gav ifrån mig några kraftiga hostningar som väckte alla tre katterna på samma gång. Jag satte mig upp och kände genast huvudvärken slå till som en käggla mot tinningarna... -.-

Så nu har jag pimplat te och knapprat burana i snart sju timmar... Hoppas mamm kommer hem snart... LiLLan bara sover och sover...

Nu ska jag fortsätta se på film och tycka synd om mig själv... =P

1 kommentar: