torsdag 5 november 2009

Jag ser det snöar, jag ser det snöar! Det var väl roligt? FUCK NO!

Gah! Snön! Den kommer! Vintern närmar sig! Mörkret breder ut sig! Tårar och trötthet och rinnande näsor!

Nej, jag tycker inte om vintern. Inte längre iaf, blä, säg vad tusan ni vill, men det är just den här tiden på året jag önskar att jag kunde gå i ide och sova bort den här sabla kylan, slasket, tomtarna som borde ligga i kuvös, så tidiga som de är, stressen inför jul, den iskalla blåsten som får mitt ansikte att krusa sig, de stora vinterjackorna som får mig att se ut som Michelingubben, D-vitaminbristen som gör att man till våren inte är mer än ett tomt skal, de hala trottoarerna som jag har fallit offer för mer än EN gång [jag behöver inte ens is för det], mörkret som gör att varje morgon är en strid mot lampan och så de långa skoldagarna där man går miste om precis ALL sol för att man sitter i sin skolbänk från innan solen hunnit upp till precis då den börjar gå ner.

Nå... Nu är det slut på mitt ältande. Nu pratar vi om något roligare!

Som min chokladorgie! På lördag hos mig, alla som kommer tar med något hemlagat chokladgott och så står vi för salt och dricka + lite flytande kärlek.

Uttern och Arekku kommer t.o.m. från swe! Har inte träffat Arekku på jag vet inte hur länge! Och Uttern inte sedan... augusti? Juli? Nå, länge sedan iaf!

Tååfe är hos oss från fredag och hjälper till med förberedelserna [= han får städa ^____^]. LiLLan får lov att hjälpa till hon också!

Men att jag har kalas i helgen och Uttern inneboende innebär att jag måste börja på min materialbaserade uppsats idag och avsluta den imorgon, annars hinner jag inte skriva klart den och får ångest på måndag då jag inte lyckas formulera mina tankar på pappret.

Men nu ska jag snart ha teater [12.45-13.30] och imorgon ska vi filma det. Men teater är kul och jag har lätt för att komma in i det så... Det lär inte vara något problem.
Ciou~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar