söndag 15 november 2009

Askungens styvsystrar, jag lider med er

Jag tyckte den här dagen fungerade riktigt bra tills mitt humör sjönk i botten av okänd anledning nu mot kvällen.
[Jag tror dock det berodde på att jag inte fick se klart Die Hard 4 eftersom Lion och Skrållan kom hem från Kökar.]

Nu ska jag försöka slappna av och inte låta humöret sjunka i botten.

Igår var jag ensam under dagen då mamm var på Godby mässan. När hon kom hem ordnade hon en underbar middag och efter det tog vi oss en halv Ben&Jerry's var och satte oss och såg på "Walk The Line". Båda med var sin laptop i knäet, förstås.

Moíro dök upp senare och stannade över natten. Vi låg uppe till över fem och pratade. Sedan vaknade vi idag någon gång vid tolv. Vi fotade några bilder, för jag tänkte skaffa en ny gadget till bloggen och hon hade lovat att hjälpa mig, så vi får se hur de blir när de är klara.

Annars har dagen bara krupit på, jag har gjort den där engelska läsförståelsen, skrivit dagbok, kollat nätet lite bl.a. som jag brukar göra när jag har mina månatliga pyjamasdagar. Papp kom också hem idag, vi åt lite småkraffsig middag på rester. Jag gjorde omelett av några potatisar som blivit över från förr och så.

Imorgon slutar jag iaf 13.30, vilket är skönt. Men jag har precis alla ämnen jag har i den här perioden imorgon, så inget slarv med läxorna accepteras. Dessutom verkar det som om det är något med skridskor på gymnastiken så jag blir tvungen att gå på promenad istället eftersom jag inte kan skrinna lika bra som alla andra och aldrig kommer kunna det heller.

Mina fötter är konstruerade på ett så opraktiskt sätt att jag aldrig kan hitta skor som passar mig perfekt. Antingen är de perfekta på bredden, men så långa so foten glider runt i skon, eller så är de perfekta på längden, men så korta så mina tår håller på att skavas av. Detta gör att jag helst använder de som är lite för stora, för skavsår är ju aldrig kul. Men det innebär att när man komma till skridskor som måste vara spända och sitta perfekt för att man ska kunna skrinna, så finns de inga som passar mig. Jag får ont så det skär i mig efter mindre än 10 minuter på isen och blir tvungen att ta en paus. Vilket suger. Och gör att jag inte kan skrinna på gympan.

Så bye bye, bra gympa-betyg...

Nåja, det får jag lov att prata med mamm om. Nu ska jag slappa och läsa lite historia.

Ciou~

1 kommentar:

  1. Svar: Jaaa. >.< Just nu har jag inte råd att komma hem, men jag får jullov den 18de December. DÅ kommer jag hem en sväng! <3

    SvaraRadera