onsdag 7 oktober 2009

Virriga grönsaker, korkade grönsaker, trötta grönsaker

Jag känner mig rätt korkad just nu, korkad och allmänt virrig... Jag lyckades blanda ihop en håltimme med en mattelektion och missade matten och lyckades bli sedd av hela klassen utanför Galilei där jag satt och väntade på att lektionen skulle "börja".

Nåja, inte gråta över spild glass.

Jag klarar mig, ska bara checka med någon i klassen vad de gjorde.

Idag ska jag, Eifos, Junsui, Cap't, Tååfe och LiLLan bli intervjuade till Nyan om vampyrtrenden. Jag är dock lite orolig... Om frågorna kräver att man är expert på vampyrer. Jag vet en hel del om vampyrer, men inte allt. Tur att Eifos är med som är överbelamrad med information om Vlad Tepish och Bram Stoker's Dracula and so on.

Ska bli kul ändå om det är åsiktsfrågor, för åsikter har jag om nästan allt. Både bra och dåliga, men så länge man har åsikter så är alla nöjda och glada.

Nästa vecka är det höstlov btw! Snusmumriken kommer på besök och vi är ensamma mellan torsdag och fredag. Vi har dessutom bilen. Familjen är nämligen i Hfors. LiLLan träffar väl tvillingarna och så shoppar de kanske lite. Ska säga åt LiLLan att spana in den där skobutiken som mamm pratat om. Den som jag ska få mina nya skor ifrån.

Dessutom är jag lite småirriterad över att min fina 3 kursers period i period 3 har blivit en 4 kursers period. Jag såg fram emot att ha en lugn vinter eftersom det är så mörkt... Men ifs så är januari-februari värre och där har jag det softare i sin tur. Så kanske jag överlever ändå, nu när jag är medveten om att jag är lite känslig för årets mörka period. Jag käkar vitamin tillskott varje morgon, försöker vara ute om håltimmarna innan det blir mörkt och så ska jag försöka tänka mer framåt än vad jag brukar.

Nu ska jag läsa lite "Stina och Herr Saltarello", min bok till SV3.

Ciou~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar