söndag 4 oktober 2009

Fucked up!

Ikväll ska jag se på "Keeping Mum" med papp och äta Ben&Jerry's Baked Alaska. Och imorgon så ska jag vara i skolan som vanligt. Helgen har kännts lång även fast den gått snabbt, if you get my meaning.

Antar att den här veckan också kommer flyga förbi, som alla andra. På något sätt så har mitt tidsperspektiv blivit helt fucked up sedan jag började lusse. Allting går helt onaturligt snabbt. Ena ögonblicket är det månad förmiddag och helt plötsligt rycker man till och så det är söndag morgon. Ändå händer det så mycket varje vecka och man har alltså ändå en känsla av att det gått en längre tid.

Nej, jag är förvirrad! Men det spelar ingen roll. Det är trevligt när tiden går snabbt. Förutom då man har riktigt riktigt roligt förstås.

Undrar när skolfotona kommer... Högst antagligen i november eller något sådant. Inte brukar det gå på ett kick iaf. Synd. Men jag har inte tagit individuella foton... Vilket jag skulle vilja... Men jag skulle ju också kunna be Nen att fota mig. Om jag betalade ungefär summan man betalar för skolfoton.

Ska se!

Internetmobbning... Jag har sett för mycket av det på senare tid och jag mår ILLA av det! Speciellt som jag anser det vara omoget, fegt, onödigt och totalt omoraliskt! Tycker man illa om någon för att de inte är lika snygga som ens ideal? För att de gillar hästar? För att de klär sig fashion-core? Har man rätt att tala illa om en människa för att man får ett första intryck som sätter personen i ett fack? I think not!

Jag har erfarenhet av att folk säger skit bakom ryggen på mig, och jag måste erkänna att jag fortfarande inte i alla fall förstår vad det är jag gjort fel...

Är det för att jag är osäker på att ta kontakt med människor och verkar inåtvänd och asocial? Är det för att folk satt mig i "emo facket" och tror att jag är en total sociopat? För att jag är överviktig? För att jag inte rör mig på fester och aldrig setts på ungdomsgårdar? För att jag är från skärgården? För att jag inte har någon speciell talang som folk uppskattar? För att jag är oanständig? För att folk inte tycker om människor jag umgås med?

Eller för att de hört saker om mig från förut och därför inte anser att jag är värd ett skit...?

Nej, jag förstår inte alltid varför människor ser snett på mig. Men skulle det upphöra om jag var världens snyggaste och klädde mig helt stilrent?

Jag är rädd för att det faktiskt skulle mildras...

Fan, världen är lika fucked up som mitt tidsperspektiv.

2 kommentarer:

  1. Svar: Tack. :) Joo, livet funkar lite så. :P Det är bara så himla tråkigt då man är som längst ner. :/ Kommer säkert snart ur det igen, men just nu känns allt rätt värdelöst. :P

    SvaraRadera