söndag 11 oktober 2009

"Vampiga vampyrer och vardagliga varulvar"

"Eftersom vampyrer inte finns, varför bry sig om vad som är "rätt" och "fel" enligt er?"

SKIT PÅ ER!

Jag bryr mig! Det finns saker som ni säkert är petnoga med att ska vara precis så som ni fått för er att det ska vara. Något som kanske jag tycker är onödigt och inte värt att bry sig om. Men jag låter er vara petnoga och anpassar mig efter det så jag slipper reta upp er på ett område ni är känsliga. Så låt då oss som faktiskt råkar vara hängivna vampyranhängare älska, forska i och vara lite pedanta vad gäller vampyrer.

"Vampiga vampyrer och vardagliga varulvar"


Jag hade i vilket fall som helst världens myskväll med Eifos, LiLLan och Moíro i fredags! Vi for hem till mig efter fikan igår där LiLLan träffade tvillingarna. Moí var tvungen att fara hem emellan dock.

Sedan klädde vi upp Eifos i min gothklänning. Vilken passade henne såå bra! Hon är dock smalare än mig, så den satt inte så spänt som den bordat. Men det var fint iaf!

Senare var vi ut på en nattlig promenad och lade oss ner på bryggan vid sjöängen och var alldeles euforiska allihop. LiLLan skrämdes dock av en tratt på en bryggstolpe som blev att se ut som en katt i mörkret. Jösses, det såg faktiskt ut som en katt!

Det var egentligen nästan det enda vi gjorde, ja, sedan tecknade jag ju lite på kvällen. På serien om Gabriel och Raguel.

Och igår så for jag till stan och fixade håret! Rött med svart under och svarta extensions <3>Mjau~

Och klockan halv sju igår var jag hos Eva och vi såg på Coraline och Dogma medan vi åt popcorn, chokladringar, salta pinnar och morötter som vi doppade i turkisk yougurt, nej jag vet inte hur man stavar det!

Idag är jag ganska trött så jag kommer nog att vara på nätet vilket jag inte kunnat vara regelbundet den här veckan. Mest för att jag gått och lagt mig före 23.00 varje kväll.

Och nästa vecka är det höstlov och Yohan kommer på besök!

Ciou~

3 kommentarer:

  1. Svar: Jaa, hoppas det jag med. ^^ Men ser ju ljusare ut i alla fall. ;) <3

    SvaraRadera
  2. Precis! Personligen anser jag att en Vampyr som glittrar i solen istället för att brinna upp inte är någon vampyr överhuvudtaget, (*host*Twilight*host*) och de som inte håller med kan ta sig i arslet.
    Ni är jättefina på fotot där!

    SvaraRadera
  3. Jag vet! Det är den populärkulturens vampyrer vi gick emot \,,/
    Tack! ^^ Vi tyckte det var kul att spexa framför kameran =3

    SvaraRadera