lördag 3 oktober 2009

Open by Night

Open by Night var jättemys! I går var jag och fikade med Tååfe klockan 15.30 på vårt fikaställe: TImjan. Han försökte böja en sked med tummen, vilket... ja, inte gick helt enkelt.

Jag var hos Tååfe och Eifos resten av eftermiddagen, de lirade Devil May Cry för det mesta. Eifos har börjat lära sig det nu. Cap't var också där och Junsui kom också senare framåt kvällen. Katterna var knäppa och lyckliga som vanligt.

LiLLan var med Joan, Maja och Tore på stan då jag och Tååfe sökte upp dem. Verkade som om LiLLans kväll varit lyckad över all förväntan. Tore och Maja var tvugna att fara hem trots att de gärna velat stanna. Men vi får köra en filmkväll bara vi någon gång.

Vi kom underfund med att nattpicknicken helt enkelt var dömd att misslyckas utomhus eftersom jag knappt kunde stå still utan att börja skaka, så före jag och LiLLan traskade mot Viking Terminalen så kom vi överens om att Tååfe fick 10 e av LiLLan att köpa snacks för och Joan bestämde sig för att köpa en grillad kycklig.

Vid Viking Terminalen mötte vi Moíro och så småningom dök även Arekku upp. Såååååååå härligt att se honom igen! Så tillsammans tog vi oss upp till lägenheten. Jag, LiLLan, Joan, Tååfe, Arekku och Moíro. Vi hade verkligen hur mysigt som helst! Vi såg på Coraline, drack läsk, åt kyckling, chips, kanelmandlar, vindruvor, Fazers Marianne choklad och Arekku tog foton av Findus och Diego så att han skulle kunna fylla ett museum.

Alla utom Joan sov slutligen i lägenheten. FaQed kunde inte komma, vilket var väldigt synd...

I morse lagade Tååfe frukost till oss alla, Arekku hade via telefon på skoj sagt att han ville ha bacon och äggröra. Men man ska inte ens FÖRSÖKA vara oseriös med Tååfe om sådana saker! Han och jag hade köpt både bacon och ägg och nog farao luktade det bacon på morgonen! Men jag hjälpte till lite, för jag får så dåligt samvete om folk gör saker åt mig och jag sitter som ett päron i lingonskogen utan att veta var jag ska spricka.

Dagen har gått bra, förutom att vi i misstag blev utlåsta. Men det fixade sig iaf.

TACK! Det har varit super myys! Hoppas vi kan göra det här igen någon gång! <3

 

2 kommentarer: