söndag 16 januari 2011

Men katterna mår bra...

Gwäh...

Måste bara påpeka att fredagen var awsum!

Minou har slutat löpa, nu väntar man bara på Jolie och Cherie... -.- Snart är helgen slut... Andra veckan på vårterminen börjar med allt vad det innebär. Jag ska börja plugga till provperioden och studentproven. Men jag måste planera något roligt varje helg, annars kommer jag dö.

Har fått mina "damp-piller" nu, Concerta. Så ska börja äta dem imorgon. Sedan måste jag söka upp skolhälsovårdaren typ andra dagen och mäta blodtryck och ta puls för att se om jag ska äta medicinen överhuvudtaget.

Voi voi...

Jag känner mig lite urlakad idag. Illa till mods. Orolig. Rastlös. Något ditåt. Vad gör man då?

Ser på en feel good film och glömmer bort allt som tynger för typ 2 timmar? Ser på asiatiska draman? Lyssnar på musik? Spelar dress up games? Redigerar bilder? Tecknar? Skriver dagbok? Ser på porr? Sover?

Eller ta itu med lite arbete?

Som att tömma kattlådan, laga middag till mig och LiLLan, läsa läxor, plugga matte, söka upp anteckningar, stänga av datorn, söka upp batterier till miniräknaren som för första gången sedan jag började lusse börjar ta slut o.s.v.

Problemet med mig är att jag hatar allt som kräver ansträngning på både mental eller fysisk nivå.

Så vad gör jag?

Antar att jag måste börja med att stänga av datorn.

Sedan får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar