söndag 9 maj 2010

Denna vecka vände allting, tack v

Har haft en märklig vecka fylld av allehanda äventyr tillsammans med mina närmare vänner.

I onsdags:

Jag och Tååfe beslutade att leka lite efter skolan och for till GHS tillsammans. Vi lyssnade på Marilyn Manson i stan, sedan bytte vi till Dr. Bombay på de raka sträckorna där vi kunde gasa och skrika lite. Vi hade mycket tid på oss så vi hann sminka Tååfe i bilen en sväng. Det var ganska kul, jag tycker om att sminka honom, det blir alltid häftigt reslutat med tanke på att han har så hypnotiska ögon. Sedan fick han min läderkappa och såg ut som något från ”Matrix”.

Sedan hängde Ajy och LiLLan på in till stan [igen]. Vi väntade på att Tååfes lillbror Hubbe skulle sluta på ÅMI. Så vi cruisade runt på stan lite och lyssnade på skön musik. Sedan körde vi uppför badhusberget, på den där smala vägen... Mitt i den värsta kurvan säger LiLLan lite på skoj: "Det skulle bara vara att vi fick kärringstopp nu." Och så "broum"...

Först skrattar vi lite och ser dessutom att det står några lågstadieelever uppe på toppen av berget och ser spektaklet. Sedan ser Tååfe i backspegeln och utbrister: "Nej, det är inte sant!". Så kommer det en charterbuss körande uppför backen. >=D Då är rätt tillfälle att skratta nervöst och sedan skrika: "FÅIGÅNGBILJÄVELN!".

Turligt nog fick han igång den. Min lösning på situationen: "Vi spelar fulla och skrattar utav bara helvete så är det inte lika pinsamt...". Ajys lösning: "Vi säger att vi bara följde efter enhörningen, så tror de vi är höga!". LiLLans lösning forts.: "Ja, vi skulle rädda den!". Tååfes lösning forts.: "EFTER ENHÖRNINGEN!!!".

Sedan hämtar vi Hubbe och kör till BUP för att vänta på Tååfes föräldrar och lillsyrra för att Hubbe skulle följa med dem ut till Eckerö igen. Vi flummar runt och jag filmar, men när LiLLan sprungit ner till Avancia och Tååfe fångat tillbaka henne så stötte de in i mig och jag tappade mobilen och filmen raderades.

Kvällen avslutades med pizza hos Lotta i Gölby. Ajy och Tååfe fick vara med de också. =D

I fredags:

Återigen var med Tååfe efter skolan. Vi for på fika där jag omnommade en hel bit chokladkaka. =P Även om kakan var jättegod så orkade jag inte med mer än typ en femtedel innan magen sa nej. Men man kan ju inte slänga bort ett sådant konststycke så jag åt upp resten av den där enorma kakan i TVÅ FUCKING TUGGOR! O.O Tååfe hämtade servetter och jag mådde illa, men vad gör man inte för att vara random?

Sedan for vi allihopa till Lilla Holmen och såg på jättekaninerna och fåglarna. Ajy var alldeles blödig över de söta ludenöronen, emedan jag tyckte det var enormt underhållande att se kaninerna bli nobbade i deras försök att para sig. xD
Sedan var Jash tvungen att gå. Då började Com. Shrimp och Ajy följa efter en and som de döpte till Argentina. Jag och Tååfe följde våra egna vägar och gick en sväng ut på bryggan och hälsade på tärnorna.
Så satte vi oss i gungan, den stora. Och Tååfe gav fart... ewe Och kakan gjorde sig påmind, så jag blev sjösjuk, övergav skeppet och låg och mådde illa i gräset en stund.

Så tog vi över piratskeppet och lekte. Jag låg först bara på hängbron i mitten av alltihop och kollade på. Sedan filmade jag rätt långt videoklipp om vår piratlek.

1 kommentar: