söndag 27 december 2009

Så var det... över?

Min jul har varit lugn, för att vara min jul. Men något drama här och var, men inget som helt förstört julstämningen.

I torsdags så klädde man upp sig en aning och for iväg till fammo och faffa en sväng och hälsade på [fick återigen stå ut med de fina historierna och de sönderklippta gardinerna, den bräna julskinkan och den omkullvälta granen >.< NÄR TAR DET SLUT?!]. Sedan var det raka vägen hem till Kalle Anka. Men iår såg jag det inte, jag läste ut tre Muminböcker på ungefär allt som allt två dygn. De är så mysiga... Men Muminpappan är en riktig skrytmåns och klarar inte av att se längre än näsan räcker och Mumintrollet är ganska självcentrerat och gnälligt, men annars är böckerna faktiskt trevliga.

På kvällen kom tomten förstås och jag fick fler julklappar än jag trodde jag skulle få med tanke på julklappen som kostade mina föräldrar 72 e.



Niiiice, eller hur?

Well, sedan var det över.

Ganska snabbt och överrumplande så var det nästan som vanligt igen, förutom all mat i kylskåpet och att päronen är hemma om dagarna. Kvällarna går åt till filmer som "Big Fish", "Polarexpressen", "Mamma Mia!" och andra ganska trevliga filmer. Men så småningom ska jag nog börja hitta på saker. Borde fara in till stan och köpa de sista kompisjulklapparna, det saknas ännu några. Och så vill jag ju träffa lite folk också!

REEEEEI! Ska ni ha fika någon gång eller ses vi först på Evas nyårsparty? =<

Wellawellawellawell... Nu ska jag nog ägna mig lite åt Mark Levengoods "Sucka mitt hjärta, men brist dock ej" och min spikmatta <33

Ciou~

3 kommentarer:

  1. Vi har inte bestämt oss ännu. D: Men snart blir det!

    SvaraRadera
  2. el schvar: jag ska leta! fast vet inte om det är så bra. kom ju med min tablet liksom. gratis. sådär. men ska leta som sagt~

    SvaraRadera