måndag 21 december 2009

Alla ljusen lyser som stjärnebloss, denna natt i vintertid

Hur kan man vara så barnsligt förtjust i Mumintrollen?! Heh, jag kan inte sluta se på avsnittena. Jag hittade en användare på YouTube som som laddat upp alla avsnitt från 1-30 förutom några stycken. MoominShield

Well, det är mina simpla nöjen när jag har lov. Imorgon ska jag dock in till stan och försöka hitta några lämpliga presenter. Några blir väl teckningar, men nog ska jag väl ändå lyckas hitta det mesta?

Julen...

Jag har nog alltid tyckt om själva julafton, men tiden runt jul brukar kunna vara så jobbig. Mest p.g.a. stressen, men samtidigt så är det skönt med en tid av lugn och ro där man bara kan vara med familjen och med vänner utan att ha skolarbete och press i nacken.

Dessutom kommer jag få träffa Rei och Alane under lovet, har inte sett dem på länge.

Samtidigt så kan jag inte låta bli att sakna tiden på Kökar... Då jag sprang omkring i Munkvärvan. Den tiden är nog den bästa i mitt liv, men man kan inte återvända till sådana tider hur som helst. Inte efter allt som hänt.

Men hur kan jag göra annat än ligga och minnas de trevliga stunderna jag hade där hos dem. Med dem alla fyra...

Nåja, jag har ju tredubbelt så många människor runt mig nu som bryr sig och som jag älskar och vill vara med. Nostalgin över de gamla tiderna kommer tyvärr aldrig lämna mig, men det är fina barndomsminnen. Och så länge jag inte tänker på det sorgliga slutet på historien så trivs jag bra med att bara minnas...

Snön har tydligen kommit för att stanna också, vilket är härligt! Det var -10 grader imorse och under dagen har det gått mellan -7 och -8 grader. Så hoppeligen kan jag vänta mig en snövit julaftonsmorgon [och kanske att jag får åka lite pulka, trots att jag hatar att få snö innanför kläderna xD]

Hoppas att ni alla har det bra och att ni får en underbar jul!

Ciou~


[Gammal bild från förra året som pappa tog]

1 kommentar: