fredag 13 mars 2009

Nötskrikor och hårfärgning

Jag är rätt så nöjd med den här dagen, vad folk än tror. Skolan var inte så krävande, började kvart i tio, dubbeltimme rella, hål, hälsa och dubbeltimme gympa. Och eftersom de var till Avancia och skrinnade och jag inte kan skrinna utan att få sendrag hela tiden så fick jag gå på promenad istället.

Och det är jag erkänt bra på!

Just nu är jag egentligen ganska slö, har laddat upp en massa bilder idag. Vår scanner är ju igång [pözzizar på däj papa]. Och idag har jag redigerat ett par bilder som jag gjort, men mina bilder är verkligen skräp. Måste börja rita mer och mer intensivt.

Men nu kan jag ju börja ladda upp min serie på nätet! Det känns ganska kul egentligen, men vi får se om jag orkar eftersom jag nu inte kommit igång med den överhuvudtaget sedan i somras.

Ikväll vill jag dock inte deppa över sådana saker. Alane kommer hit och jag ska hjälpa henne färga håret! Jag har ju färgat Lillans hår två gånger och båda gångerna blev det ordentligt gjort. Så ja, jag tror jag är ganska duktig. Antagligen för att jag verkligen gnider in färgen som om jag vill etsa in den i huvudsvålen på folk.

Men jag vet inte, jag har varit glad idag av kanske en speciellt anledning. När jag var nere i köket imorse så sken pappa upp och sa: "Titta en nötskrika!".

Vi har dem utanför huset vid fågelbordet tillsammans med småfåglarna.

Mamma kommer dessutom hem från Helsingfors idag. Hon har ju varit och hälstar på presidenten! Det är ganska fint det egentligen.

Jag kanske laddar upp en bild av hur färgningen blev sedan då vi är klara.
Nuff said!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar