onsdag 14 juli 2010

Tror du att ensamhet kan dölja vad du känner, göm dig så får du ingenting

Varma kvava nätter är definitivt inget för mig... Jag låg utmattad, sömnlös och överhettad till klockan 06.00 tiden inatt och kunde inte få en blund i ögonen... Jag skulle ha mött upp med Uttern, Viktor och Ajy på stan med LiLLan idag, men jag klarade inte av det och sov halva dagen och drömde helweird.

Men jag kanske ska berätta lite om den senaste tiden?

Jo, det av värde är väl att jag, LiLLan, mamm och momm tog en tur upp till Vasa på min mammas kusin Lauras bröllop. Vi bodde hos sammo, min mammas farmor, och jag och LiLLan fick dela säng i fyra nätter, vilket var ett intressant experiment... Hon pratar så trevligt i sömnen. ^.^

Sedan shoppade vi på fredagen och jag fick en massa snygga örhängen som jag ska lägga upp bilder på senare.

På lördagen var det bröllop och det var trevligt. Laura var så vacker... =3 Bild lånad av mamm.



Allting hölls dock på finska, men man överlevde, LiLLan var uttråkad en lång stund, men när vi kom i kontakt med mammas småkusin, Kalle, en marockans prins med dreads ner över svanken, så blev hon på märkbart bättre humör. Vi blåste såpbubblor och LiLLan spelade luffarschack på min högerarm... -.Ò Inte coolt. Så dansade jag med sammo också. Det är, som mamma sa, inte alla som fått dansa med sitt barnbarnsbarn, eller som nu i mitt fall med min morfarsmor.

Hemfärden var varm, men vi stod ut ända till färjresan, då började det bli lite väl mycket... Väl hemma var vi glada och avslappande och lite chockade av att komma tillbaka till vardagen.

Igår var vi och hälsade på hos Ajy där också Uttern och Viktor bosatt sig för några dagar. Det var superhärligt att träffa Uttern igen, och att lära känna Viktor, vilka manliga män de är! xD

Värmen igår var dock så hemsk att Erin faktiskt klädde sig i vitt linne, halvlång kjol och en tunn sjal över axlarna. Bara för att överleva... =P Blir nog samma imorgon då vi far till Tååfe och hälsar på. <3

Nu sitter jag och gnyr och gnäller för att jag kanske missar "Miss Marple" p.g.a. att tv:n jävlas med mig... =( Hoppas det ordnat upp sig tills "Midsomer Murder" kommer kvart över tolv inatt... Nu ska jag försöka övertala min mor att trolla med tv:n.

Ciou~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar