torsdag 22 juli 2010

@ Helsingfors, Dag I

Är i Hfors med mamm och LiLLan. Jag saknar redan våra små sweeties, men momm och moff tar hand om dem. =)

Det är mördande varmt och kvavt i storstaden med åska i luften och allt, men det är skönt att sitta bredvid öppna fönstret och dricka en cappuccino.

Det var ganska intressant imorse. Jag vaknade av att lilla Jolie lekte med mina ben och pep mellan varven. ^^ Sedan visade det sig, typ tre timmar innan flyget gick att jag behöver ha leg för att flyga... Vilket jag inte har. -.- Så mamm och jag for snabbt in till stan, tog passfoton och gick till polisen och skaffade ett temporärt leg. Sedan snabbt hem och packa på 45 minuter. Det gick bra, mamm var lite stressad, som det ska vara och jag lyckades få Cherie och Minou att sitta på lådan samtidigt. Tidigare hade jag fått dem att alla tre äta ur skålen samtidigt. Det gick helt ok, tills Cherie blev för nyfiken på Minou. ^^

Sedan åkte vi guppigt plan med äckligt kaffe till Hfors.

Nu är vi här iaf. Det är litet men trevligt. Men vi lär knappast tillbringa så mycket tid i lägenheten eftersom det är så varmt. Imorgon ska vi ut och se var vi ska bränna våra pengar. ^^ Sitta på caféer och kanske söka upp Kiasma också. =P

Well, nu ska vi fortsätta se på "Hearts of Atlantis". ^^

Ciou~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar