torsdag 29 januari 2009

"Here's a little song I wrote..."

Är på skolan för tillfället. Hade just engelska, kommer ha en kvart engelska till om en halvtimme [weird].
M har avslutat sin relation med mig på Helgon.net. Han har fattat... Gör det dock inte lättare för varken honom eller mig.

Jag vaknade med en molande huvudvärk imorse. Nåja, går man och lägger sig på soffan i vardagsrummet klockan 00.30 på natten så kanske det är så det går. Kunde inte somna igårkväll. Tänkte bara på M. Jag har gått in och tillbaka i tankebanorna att försöka igen, men herregud vad jag skäms vid tanken. Har ju redan försökt EN gång, det gjorde det bara värre. Därför står jag principfast vid valet att inte komma tillbaka.

Men jag skäms och saknar honom.

Imorse trodde jag att jag inte skulle klara av att pallra mig iväg till skolan. Men jag åt en burana och en panadol och så var det frid och fröjd [typ]. Dessutom så ska jag och Tååfe fika idag. Jag tror att det är bra för mig att få prata med honom, säkert för honom att få prata med mig också. Alla i mitt brokiga lilla gäng har sina bekymmer. Det blir inte bättre om vi stänger in oss i en liten bubbla för att vi är rädda för våra känslor.

Idag ska jag nog börja tänka lite på pluggandet. Finskaprovet är det första i provperioden. Sedan är det matte, tyska och engelska.
Det är tröttsamt...
Språk och matte är de ämnen som har enklast pluggtekniker, men det är svårare att ta in allt om man inte pluggar kontinuerligt under hela perioden. Jag läser ju läxor och förstår det mesta, MEN det är ju så s*tans TRÅKIGT!

Yohan har också en hel del att stå i tydligen. Finska förhör, slutarbete och något inträdesprov som han stirrade sig snurrig på. Inte nog med det så har han en liten kisse som kutar omkring i huset namnlös. Han kommer inte på vad den ska heta. Det är tydligen extremt enerverande för honom... Ja, men man ska nu inte ta honom så seriöst heller. Han är alltid oseriös med seriösa saker och gör sig onödigt seriös med oseriösa saker. Att jag var ihop med honom i ett år har nu lärt mig något användbart med honom iaf.

Joan har bjudit mig över till henne på te och snack ikväll. Frågan är om jag har tid och ork att släpa mig över... Har en hel del att stå i. Dessutom måste jag bearbeta det här med M i lugn och ro ett par dagar.

Skulle fortfarande ha farit till Sthlm med mamma och Alva på lördag, men jag klarar inte av det längre. Att påminnas om honom i vad jag än gör är otrevligt.

Jag förknippar så mycket i min vardag till honom nu. Låten Warriors, vissa bilder jag gjort till Eifos, allting som har med nätet att göra, jag förknippar t.o.m. mig själv och mina värderingar, min personlighet och mina känslor med honom.
Jag går inte fri längre.

Ska på middag med Alane och Eifos imorgon till hotell- och restaurang skolan. De har Pirates tema och jag skulle kunna tänka mig att ta en zip av "Sex with the captain" eller "Captain Jack Sparrow" även om det är alkohol i dem. Ett glas gör väl knappast något? Inte till en fin middag iaf.

Nu idag har jag ännu tyska och dubbeltimme matte, det låter inte mycket, men när man har en håltimme före tyskan, en halvtimmes rast före matten och varje lektion är 45 minuter så blir det en evighet.

"Here's little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't worry - Be happy

In every life we have some trouble
When you worry you make it double
Don't worry - Be happy"


Jag har Yohan att tacka för att den låten och Bob Marley i överlag, har en lugnande effekt på mig.

Sant, jag ska lugna ner mig.
Livet går vidare, för både mig och M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar